نکاتی درباره انتخاب دسر

دسر جزو خوراکی‌های بسیار خوشمزه‌ای است که گاهی خیلی از ما سفارش و مصرف آن را فراموش می‌کنیم. این در حالی است که اگر اصول مصرف دسرها را رعایت کنید و فواید سلامتی مصرف این میان‌وعده کوچک غذایی را بدانید، حتما به سفارش و خوردن آن تشویق می‌شوید. از این رو، در ادامه به چند نکته مهم درباره دسرها که شاید تا امروز به آنها توجه نمی‌کردید، می‌پردازیم:

حتما حدود ۳۰ دقیقه بین اتمام غذای اصلی و سفارش دسر، زمان در نظر بگیرید.

تا می‌توانید، دسرهایی که بالاترین حجم میوه‌های تازه و کمترین حجم شکر افزوده را دارند، انتخاب کنید.

اگر گیاه‌خوار هستید، به مسول رستوران تاکید کنید تا ژلاتین روی دسر شما نریزد.

اگر رژیم کاهش وزن دارید، دسرهایی که حاوی شکلات تلخ، میوه و کمترین حجم از بافت نشاسته‌ای دارند را انتخاب کنید.

اگر رژیم افزایش وزن دارید، از مسول رستوران بخواهید که کمی مغز و دانه هم به دسر شما اضافه کند.

برای پیشگیری از ایجاد مشکلات گوارشی، حدود ۳۰ دقیقه قبل و ۳۰ دقیقه بعد از صرف دسر، نوشیدنی خُنک مصرف نکنید.

اگر می‌خواهید وزن‌تان بالا نرود، به جای دسرهای بر پایه خامه، دسرهای بر پایه شیر و آبمیوه را انتخاب کنید.

اگر دسر میوه‌ای شما از میوه‌ها فصل تهیه شده است، از مسول رستوران بخواهید تا دسر را به جای عسل و شکر، با آب طبیعی میوه طعم دار کند.

همیشه به خاطر داشته باشید که حجم دسر مصرفی بعد از وعده اصلی غذایی، نباید بیشتر از یک فنجان باشد.

این مطلب توسط سلامتیسم تهیه شده است.