اگر دیابت دارید مصرف ماهی را فراموش نکنید

تغییر سبک زندگی این روزها، شانس ابتلا به برخی بیماری‌های متابولیک مانند دیابت را در بسیاری از ما افزایش داده است. برخی از بیماران مبتلا به دیابت گمان می‌کنند که باید دور رستوران و غذاهای بیرون را خط بکشیند؛ این در حالی است که یک انتخاب صحیح می‌تواند نگرانی آنها درباره غذاهای رستورانی را کاملا از بین ببرد. یکی از این انتخاب‌های صحیح، انتخاب غذاهای دریایی، مخصوصا ماهی است.

انواع ماهی، مخصوصا ماهی‌های چرب، سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ هستند و می‌توانند هم سلامت عمومی بدن را تامین کنند و هم با کاهش التهاب عروق، از تشدید بیماری فشار خون و دیابت پیشگیری کنند. از طرف دیگر، مصرف ماهی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی ناشی از دیابت را هم به شدت کاهش بدهد. ماهی‌های تنوری، بهترین گزینه برای مبتلایان به دیابت هستند؛ زیرا با مصرف آنها، فقط روغن ماهی را دریافت می‌کنند و هیچ‌گونه چربی اضافی به بدن‌شان نمی‌رسانند.

اگر مبتلا به دیابت هستید و ماهی سفارش می‌دهید، حتما حواس‌تان باشد که کنار ماهی، حجم مناسبی از سبزی‌های خام یا سالاد را هم سفارش دهید. سبزی‌ها، بهترین سلاح برای پیشگیری از افزایش قند خون هستند و مناسب‌ترین گزینه‌های غذایی برای مبتلایان به دیابت محسوب می‌شوند. اگر از مسول رستوران بخواهید که ماهی شما را با لیمو و گردو سرو کند، قدم بزرگی در راه پیشگیری از بالا رفتن سطح قند خون برداشته‌اید. نکته دیگری که مبتلایان به دیابت باید هنگام سفارش ماهی در نظر بگیرند، این است که سعی کنند حجم بیشتری از ماهی را در کنار حجم کمتری از برنج سفارش بدهند تا مصرف برنج زیادی باعث بالا رفتن سطح قند خون آنها نشود.

این مطلب توسط سلامتیسم تهیه شده است.