توصیه نوشیدن آب انار به همراه غذا

فصل پاییز و زمستان، بهترین فصل‌های سال برای افراد مبتلا به فشار خون بالا محسوب می‌شوند. چرا؟ چون تا دل‌شان بخواهد، می‌توانند برای حفظ و ارتقاء سلامت خود، انار و آب انار بخورند.

تغییر سبک زندگی این روزهای ما، خیلی‌ها را به سمت ابتلا به بیماری‌های متابولیک مانند فشار خون بالا سوق داده است و چاره رهایی از بسیاری از این بیماری‌های متابولیک هم، فقط مصرف داروهای شیمیایی نیست. گاهی می‌توان با ایجاد تغییراتی کوچک اما کاربردی در برنامه غذایی، کمک بزرگی به تسریع روند درمان بیماری‌هایی مانند فشار خون بالا کرد. مثلا همین حالا که فصل انار فرارسیده و خیلی از رستوران‌ها هم آب انار تازه و طبیعی سرو می‌کنند، بهتر است دیگر نگران رستوران رفتن نباشید و به جای نگرانی، کنار بشقاب غذای خود یک لیوان آب انار هم سفارش بدهید. متخصصان تغذیه می‌گویند که نوشیدن یک لیوان آب انار طبیعی همراه با وعده‌های اصلی غذایی، باعث رقیق شدن خون می‌شود و شانس بالا رفتن فشار خون را هم کم می‌کند؛ البته به شرطی که به آب انار شما، نمک اضافی نزده باشند.

از طرف دیگر، آب انار سرشار از بهترین انواع آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌توانند به حفظ سلامت سیستم قلبی و عروقی هم کمک کنند. نکته جالب توجه و خوشحال‌کننده دیگری که درباره فواید مصرف آب انار وجود دارد، این است که مصرف منظم آب انار می‌تواند شانس ابتلا به سرطان پستان و سرطان روده را هم تاحد قابل قبولی کاهش دهد. از این رو، مصرف سالادهای اسفناج و انار برخی رستوران‌ها هم می‌تواند گزینه خوبی در این فصل‌ها باشد و به تمام این دلایل است که تاکید می‌کنیم پاییز و انار و سلامتی‌اش را تحت هیچ شرایطی از دست ندهید.

این مطلب توسط سلامتیسم تهیه شده است.