سفارش ترشی به همراه غذا، قدمی به سوی لاغری

اگر شما هم جزو آن گروه از افرادی هستید که در رژیم لاغری به سر می‌برید یا برای حفظ سلامتی خود ترجیح می‌دهید که وزن‌تان را در حد متناسبی نگه دارید، اصلا لازم نیست که درباره رفتن به رستوران نگران باشید. فقط کافی است که در مورد سفارش‌های غذایی خود، کمی هوشیارتر عمل کنید.

مثلا آیا می‌دانید که در صورت داشتن رژیم لاغری، به شما پیشنهاد می‌شود تا حتما همراه غذای خود ترشی سفارش بدهید؟ ترشی از چند منظر به افرادی که رژیم لاغری دارند، توصیه می‌شود. اول اینکه انواع ترشی، حاوی سرکه‌های مختلفی هستند و مصرف سرکه همراه غذا می‌تواند به افزایش سوخت‌وساز کالری در بدن کمک کند و باعث بهبود روند کاهش وزن بشود. از طرف دیگر، معمولا سیر و فلفل در حجم مناسبی در انواع ترشی‌ها وجود دارد و همین سیر و فلفل هم می‌توانند با افزایش متابولیسم، شانس سرعت گرفتنِ روند کاهش وزن را بیشتر کنند. ‌ضمن اینکه اگر شما، مقداری سرکه سیب یا سرکه بالزامیک به ترشی خود اضافه کنید، می‌توانید بازهم میزان متابولیسم بدن‌تان را افزایش بدهید.

از طرف دیگر، برخی ترشی‌ها که با نام ترشی‌های مدیترانه‌ای، لبنانی و … عرضه می‌شوند، حاوی زیتون و روغن زیتون هستند و با بهبود عملکرد سیستم گوارش و پیشگیری از ابتلا به یبوست، بازهم می‌توانند به بهبود روند کاهش وزن و حفظ تناسب اندام کمک کنند. فقط برای پیشگیری از ابتلا به مشکلات گوارشی مانند سوزش معده، ترشی سِروشده همراه سایر پیش‌غذاها را خالی‌خالی نخورید و آن را همراه غذا مصرف کنید.

این مطلب توسط سلامتیسم تهیه شده است.