سالمون بخورید تا لاغر بمانید

افرادی که علاقه زیادی به رستوران گردی دارند و دوست هم ندارند که وزن‌شان بالا برود، باید انتخاب‌های سالم و هوشمندانه‌تری را هنگام مراجعه به رستوران داشته باشند. این انتخاب‌های هوشمندانه باید شامل غذاهایی با فیبر بالا، ارزش تغذیه‌ای بالا، کالری متوسط یا پایین و در کنار همه این موارد، طعمی دلچسب باشد.

یکی از گزینه‌های بسیار عالی و پیش روی افراد رژیمی، بشقاب ماهی سالمون است. ماهی سالمون دارای پروتئینی بسیار باکیفیت است و مقادیر مناسبی از اسیدهای چرب امگا۳ را هم در خود جای داده است. از این رو، مصرف آن می‌تواند حس سیری خوبی به ما بدهد و برای مدت زمانی طولانی‌تری سیر نگه‌مان دارد. از طرف دیگر، ماهی سالمون دارای سطح قابل توجهی از ید است. دریافت ید با تنظیم عملکرد غدد تیروئید، باعث متعادل شدن متابولیسم بدن می‌شود. زمانی که متابولیسم یا سوخت‌وساز بدن شما به درستی صورت بگیرد، فرآیند هضم و جذب مواد غذایی در بدن‌تان هم به خوبی انجام می‌شود و مشکلاتی مانند اضافه‌وزن یا چاقی هم به سراغ‌تان نمی‌آید.

نکته دیگر اینجاست که اسیدهای چرب امگا۳ موجود در ماهی سالمون، باعث کاهش چشمگیر التهاب در بدن هم می‌شود. زمانی که سطح التهاب در بدن کم شود، شانس ابتلا به بیماری‌های متابولیک و چاقی هم کاهش می‌یابد. اگر از مسول رستوران بخواهید تا سبزی‌های بخارپز را با ماهی سالمون شما همراه کند، فیبر غذایی بالایی هم دریافت خواهید کرد و بازهم احتمال پرخوری و افزایش وزن را در خودتان کاهش خواهید داد. اگر به رستورانی که مراجعه کردید، ماهی سالمون نداشت یا به هر دلیلی تمایل به مصرف سالمون نداشتید، می‌توانید ماهی قزل‌آلا را جایگزین آن کنید.

این مطلب توسط سلامتیسم تهیه شده است.