سوپ بخورید تا لاغر شوید

یکی از عوارض سبک زندگی مدرن امروز، ابتلا به اضافه وزن و چاقیِ ناشی از کم‌تحرکی است. از این رو، خیلی مهم است که ما برنامه غذایی‌مان را به گونه‌ای بچینیم که علاوه بر دریافت ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز بدن‌مان، کالری اضافی دریافت نکنیم و بتوانیم کنترل مناسبی روی وزن خود داشته باشیم. یکی از توصیه‌هایی که همواره متخصصان تغذیه برای کنترل وزن مطرح می‌کنند، مصرف غذاهای سرشار از فیبر و مایعات است.

به همین دلیل هم اولین پیشنهاد ما به افرادی که در پی کاهش وزن هستند، این است که هنگام رفتن به رستوران، ابتدا سوپ روز سفارش بدهند. معمولا سوپ‌های روز، رقیق و حاوی سبزیجات یا غلاتی مانند جو پرک هستند. از این رو می‌توانند فیبر کافی به بدن برسانند. زمانی که مقدار مناسبی از فیبرها وارد بدن شما می‌‌شوند، حجمی از معده پر خواهد شد و بدن نیاز به پرخوری در خود حس نخواهد کرد. از طرف دیگر، خوردن سوپ پیش از غذا، معده و دستگاه گوارش را نرم و آماده دریافت غذا می‌کند. در این صورت، دستگاه گوارش هم عمل هضم و جذب مواد غذایی را با سرعت و کیفیت بهتری انجام می‌دهد و شانس ابتلا به یبوست در شما بسیار کم می‌شود. زمانی که روده‌ها به درستی کار می‌کنند و شما یبوست نمی‌گیرید، شانس ابتلا به افزایش وزن هم در شما به شدت کاهش می‌یابد.

اگر عادت کنید که همیشه یک پیاله سوپ رقیق را قبل از وعده‌های اصلی غذایی سفارش بدهید و میل کنید، می‌توانید خیال خودتان را از بابت پیشگیری از پرخوری و اضافه وزن راحت کنید.

این مطلب توسط سلامتیسم تهیه شده است.