طرز تهیه صبحانه انگلیسی به سبک کافه رستوران ها

مهم‌ترین وعدۀ غذایی در طول شبانه روز وعدۀ صبحانه است. بسیاری از ما از این وعدۀ غذایی چشم‌پوشی کرده و آن را جدی نمی‌گیریم. حذف صبحانه از برنامۀ روزانه تأثیر منفی بر سلامت جسمانی دارد. اگر از خوردن صبحانه گریزان هستید، ایجاد تنوع به این وعده نظر شما را عوض می‌کند. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای یک بار هم که شده صبحانه انگلیسی را امتحان کنید. قطعاً این صبحانه خوشمزه و مفصل با ذائقۀ شما سازگار خواهد بود.

همه چیز دربارۀ صبحانه انگلیسی

نام صبحانه اشتها برانگیز انگلیسی در منوی اکثر کافه‌ها و رستوران‌ها به چشم می‌خورد. این وعدۀ کامل از مواد غذایی تازه تشکیل می‌شود. همۀ مواد مغذی یکجا در یک بشقاب بزرگ؟ بله درست است. این بشقاب مفصل به قدری خوشمزه و کامل است که شما می‌توانید هر روز صبح به خوردن صبحانه فکر کنید. بشقاب صبحانه انگلیسی محبوب مردم کشورهای اروپایی به خصوص مردم انگلستان و ایرلند است. این بشقاب هیجان انگیز کالری مورد نیاز برای شروع یک روز پر انرژی را تأمین می‌کند. اکثر مردم انگلیس عقیده دارند هر سه وعدۀ غذایی را می‌توان به خوردن یک بشقاب صبحانه انگلیسی اختصاص داد.

طرز تهیه صبحانه انگلیسی کافه رستوران‌ها

صبحانه انگلیسی از پنج تا هفت مادۀ غذایی ضروری و مغذی تشکیل شده است. امروزه بسیاری از کافه رستوران‌ها صبحانه انگلیسی را در منوی اصلی خود قرار داده‌اند. مردم برخی کشورها با توجه به ذائقه‌شان در منوی صبحانه انگلیسی تغییراتی ایجاد می‌کنند. مواد اصلی برای تهیۀ این صبحانه لذیذ شامل سوسیس گریل شده، بیکن سرخ شده، نیمرو، خوراک لوبیای پخته، قارچ گریل شده، نان تست شده و گوجه فرنگی می‌باشد.

طرز تهیه صبحانه انگلیسی کافه رستوران‌ها

مواد لازم

  • سوسیس: دو عدد
  • بیکن: دو تا چهار تکه
  • قارچ: دو تا چهار تکه
  • گوجه فرنگی: کوچک ۲ عدد
  • تخم مرغ: ۱ عدد بزرگ
  • نان تست: یک تا دو تکه
  • کنسرو لوبیا یا لوبیای پخته شده: یک پیمانه
  • قارچ: ۱۰۰ گرم
  • کره یا روغن: مقدار لازم
  • فلفل، نمک و زردچوبه: مقدار لازم

طرز تهیه

  1. در ابتدا خوراک لوبیا را آماده کنید. این قسمت کار به زمان بیشتری برای پخت احتیاج دارد. پیاز را در تابه‌ای تفت داده و با مقداری رب، سس کچاپ، زردچوبه و ادویۀ دلخواه طعم دار کنید. سپس آب و لوبیا را اضافه کرده، زمان می‌دهیم تا کاملاً جا بیفتد. اگر زمان کمی دارید، از کنسرو لوبیا استفاده کنید.
  2. حال نوبت گریل کردن سوسیس است. برای سرخ کردن سوسیس می‌توانید از روغن کنجد، کره، روغن زیتون و یا روغن هستۀ انگور استفاده کنید. اولویت با ذائقۀ شماست. شعلۀ گاز را در حالتی ملایم تنظیم کنید. حرارت ملایم شعلۀ گاز به پخت بهتر سوسیس‌ها کمک می‌کند. هر از گاهی به سوسیس‌ها سر زده و آن‌ها را پشت و رو کنید تا کاملاً سرخ شوند.
  3. برای پخت بهتر بیکن‌ها خراش‌های کوچکی روی آن‌ها ایجاد کنید. سپس روغن را داغ کرده و قطعات کوچک بیکن را داخل روغن قرار دهید. سرخ کردن بیکن با حرارت ملایم تقریباً ۳ الی ۴ دقیقه زمان می‌برد. برای طعم دار شدن آن‌ها می‌توانید از فلفل، نمک و ادویه‌های دلخواهتان استفاده کنید. بهتر است تا آماده شدن مابقی غذا، سوسیس و بیکن‌ها را در فضای گرمی قرار دهید.
  4. بهتر است در بشقاب صبحانه انگلیسی از گوجه فرنگی‌های کوچک استفاده کنید. گوجه‌ها را قاچ کرده و فلفل و نمک بزنید. می‌توانید گوجه فرنگی را به صورت خام و یا سرخ شده سرو کنید.
  5. ماهیتابه را روی شعلۀ گاز قرار دهید. سپس مقداری کره و یا روغن در ماهیتابه بریزید. تخم مرغ‌ها را شکسته و به آن‌ها نمک و فلفل بزنید. کمی صبر کنید تا تخم مرغ‌ها پخته شوند.
  6. قارچ‌ها را به میزان دلخواه گریل کنید. اگر قارچ‌ها خشک نشده و تا حدی آبدار باشند، طعم بهتری خواهند داشت.
  7. نان‌های تست را سرخ کرده و روی پارچه‌ای تمیز قرار دهید. این کار باعث می‌شود روغن اضافۀ نان گرفته شود.

فوت و فن‌های تهیۀ صبحانه انگلیسی

وقت آن رسیده تا تمامی مواد را به شکلی زیبا در بشقابی بزرگ چیدمان کنید. بله به همین سادگی بشقاب صبحانه انگلیسی شما آماده است. نوش جان.

فوت و فن‌های تهیۀ صبحانه انگلیسی

این روزها بی برو برگرد نام صبحانه انگلیسی در منوی اکثر رستوران‌ها به چشم می‌خورد. این صبحانه اشتها برانگیز مشتریان بسیاری دارد. تهیه صبحانه انگلیسی در تهران و سایر شهرها کار سختی نیست اما برای شباهت این صبحانه به غذاهای کافه‌ها و رستوران‌ها باید با فوت‌ و فن‌های تهیه آن آشنا شد. دانستن این نکات به خوشمزه‌تر شدن این صبحانه مقوی کمک می‌کند.

نکتۀ اول: تازه بودن مواد اولیه برای تهیۀ این صبحانه اهمیت فراوانی دارد. صبحانه انگلیسی تهیه شده با مواد اولیۀ تازه و مرغوب، پروتئین و مواد مغزی مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند.

نکتۀ دوم: هنگام پخت نیمرو در این صبحانه توجه داشته باشید زردۀ تخم مرغ سفت نشود. در دستور اصلی این صبحانه تخم مرغ به صورت عسلی سرو می‌شود. زردۀ تخم مرغ باید مانند یک سس روان درون بشقاب صبحانه احساس شود.

نکتۀ سوم: بسته به ذائقه‌تان می‌توانید از سس گوجه به جای گوجه‌فرنگی تازه استفاده کنید. البته گوجه‌های گیلاسی ظاهری زیبا و شکیل‌تر به بشقابتان می‌دهند.

نکتۀ چهارم: در برخی منوی صبحانه انگلیسی رستوران می‌توان تغییراتی با توجه به ذائقۀ افراد ایجاد کرد. مثلاً در بعضی منوی صبحانه انگلیسی تهران، مواد غذایی دیگر مانند سیب زمینی کبابی، پای سیب و یا سبزیجات در بشقاب صبحانه قرار می‌گیرد. گذاشتن یک لیوان آب میوۀ تازه، قهوه و یا چای نیز می‌تواند ضیافت شما را تکمیل کند. همه چیز طبق سلیقۀ غذایی شما قابل انعطاف است.

ارزش غذایی و کالری صبحانه انگلیسی

دربارۀ صبحانه انگلیسی به طور کامل صحبت کردیم. آیا صبحانه انگلیسی صبحانه‌ای سالم است؟ هر یک از مواد تشکیل دهندۀ این صبحانه اثرات مفیدی برای سلامتی دارند. با دانستن ارزش غذایی صبحانه انگلیسی، با خیالی آسوده از خوردن این صبحانه خوشمزه لذت ببرید. این وعدۀ غذایی کامل در طول روز شما را سیر نگه داشته و ویتامین‌های لازم بدن در یک روز پر مشغله را تأمین می‌کند.

خواص لوبیای موجود در صبحانه انگلیسی

لوبیا منبع سرشاری از ویتامین‌های (B)، (C)، (D)، آهن، روی، منیزیم، پروتئین و فیبر است. منگنز موجود در لوبیا انرژی بدن را افزایش می‌دهد. به همین دلیل در برنامۀ غذایی بسیاری از ورزشکاران لوبیای پخته به چشم می‌خورد. همچنین آنتی‌اکسیدانی که در لوبیا وجود دارد، از سرطان پیشگیری می‌کند.

دانشمندان توصیه می‌کنند در برنامۀ روزانۀ خود مصرف لوبیا را بگنجانید. این مادۀ غذایی از مشکلات قلبی، دیابت و کبد چرب جلوگیری می‌کند. برای جلوگیری از نفخ لوبیا چند ساعت قبل آن را در آب بخیسانید. ۱۰۰ گرم خوراک لوبیا تقریباً ۱۳۶ کیلوکالری دارد.

خواص فوق‌العادۀ گوجه فرنگی

گوجه فرنگی احتمال بروز سکتۀ مغزی را کاهش می‌دهد. آنتی‌اکسیدان موجود در گوجه فرنگی با رادیکال‌های آزاد در بدن مبارزه می‌کند. از فواید مهم این ماده مفید می‌توان به تقویت بدن، بهبود حرکت عضلات، افزایش قدرت یادگیری، تقویت حافظه، مراقبت از قلب، درمان افسردگی، بهبود بینایی، زیبایی پوست، کاهش فشار خون، پیشگیری از سرطان و تقویت ایمنی بدن اشاره کرد. یک گوجه فرنگی متوسط تقریباً حاوی ۲۲ کالری است. چربی موجود در گوجه فرنگی صفر و حاوی ۵ گرم کربوهیدرات می‌باشد.

فواید بی نظیر تخم‌مرغ

فواید بی نظیر تخم‌مرغ

خوردن یک تخم مرغ در وعدۀ صبحانه بسیار مفید است. تخم‌ مرغ یک مادۀ مغذی شناخته شده در تمامی کشورهاست. امگا ۳ موجود در تخم مرغ به حفظ عملکرد بینایی کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد مصرف روزانۀ تخم مرغ از بروز سکته قلبی جلوگیری می‌کند. کاهش کلسترول بد، بهبود عملکرد بینایی، کاهش وزن، درمان کم خونی و جلوگیری از آسیب استخوانی تنها چند مورد از خواص تخم مرغ است. یک تخم مرغ متوسط تقریباً ۶۳ کالری دارد.