طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ خانگی

پیتزا، یکی از غذاهای بسیار محبوب در بین خانواده‌ها است اما گاهی اوقات برخی از والدین، تمایل چندانی به سفارش مداوم پیتزا ندارند و ترجیح می‌دهند خودشان در منزل، یک پیتزای سلامت با مواد اولیه دلخواه‌شان را تهیه کنند. از این رو در ادامه، طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ خانگی را به شما آموزش خواهیم داد. این پیتزا حاوی کلسیم، پروتئین، روی، منیزیم، منگنز و آهن است.

برای تهیه پتیزا مرغ و قارچ باید ابتدا فیله‌های مرغ را به صورت نگینی درشت خرد کنید. قارچ‌ها را هم ورقه کنید. مرغ‌ها را با نمک، روغن کنجد و پودر سیر به مدت ۲ ساعت در یخچال استراحت بدهید و سپس آنها را در تابه نچسبی کمی حرارت بدهید تا بپزند. فیله‌های طعم‌دار، حدود ۵ دقیقه زمان برای پخت نیاز دارند. بعد از پخت فیله‌ها، آنها را از تابه خارج کنید و حرارت را کمی بالا ببرید. در همان تابه که کمی چرب و طعم‌دار است، ورقه‌های قارچ را هم تفت مختصری بدهید تا هم نرم شوند و هم آب نیندازند.

حالا خمیر پیتزا را داخل یک بشقاب یا سینی تخت بگذارید. روی آن سس کچاپ بکشید؛ یک لایه نازک پنیر پیتزا بپاشید؛ مرغ‌ها و قارچ‌ها را بچینید؛ دوباره یک لایه پنیر پیتزا بریزید و در نهایت، کمی پودر آویشن و چند حلقه زیتون روی پنیرها قرار دهید. پیتزای شما به حدود ۱۰ دقیقه زمان برای پختن در فر یا در تابه دربسته نیاز دارد. برای ایجاد رنگ و لعاب بیشتر می‌توانید در صورت تمایل از گوجه گیلاسی، برگ ریحان و ذرت برای تزئین این پیتزا کمک بگیرید.

این مطلب توسط سلامتیسم تهیه شده است.