بهترین نوشیدنی‌ها برای صبحانه کدامند؟

آیا شما هم جزو آن گروه از افرادی هستید که اهمیت زیادی به وعده صبحانه می‌دهند و دوست دارند که هر چند وقت یکبار، سری به کافه‌ها و رستوران‌ها برای صرف یک صبحانه عالی و خوشمزه بزنند؟ آیا شما هم حسابی به فکر سلامتی خود هستید و برای‌تان مهم است که میز صبحانه‌تان از چه ترکیباتی تشکیل شده باشد؟

اگر پاسخ‌تان مثبت است که به شما پیشنهاد می‌کنیم تا علاوه بر مواد غذایی مختلف، حسابی به فکر نوشیدنی‌هایی که قرار است برای صبحانه بخورید هم باشید. انتخاب یک نوشیدنی مفید و سالم، می‌تواند هم نیازهای تغذیه‌ای بدن شما را فراهم کند و هم حس شادابی صبحگاهی را برای‌تان به ارمغان بیاورد. مثلا اگر یک لیوان آب پرتقال یا آب کوکتل میوه‌ها را همراه صبحانه مصرف کنید، حجم بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها را به بدن‌تان می‌رسانید که این ترکیبات می‌توانند خواب‌آلودگی صبحگاهی را از بین ببرند و حس شادابی خوبی به شما بدهند.

نوشیدن شیر یا شیر کاکائو، گزینه بعدی برای صبحانه است. شیر و شیر کاکائو، حاوی کلسیم، منیزیم و قند هستند و می‌توانند انرژی مورد نیاز روزانه ما را تامین کنند. اگر این شیر با کمی عسل طعم‌دار شود، هم انرژی‌زایی آن بیشتر می‌شود و هم ارزش تغذیه‌ای آن بالاتر می‌رود. اگر نمی‌توانید شیر خالی بنوشید، شیرموز یا شیرکاکائو را امتحان کنید. نگران کاهش کلسیم شیر با افزودن کاکائو به آن هم نباشید؛ کاکائو فقط ۲۰ تا ۳۰ درصد از کلسیم شیر را کم می‌کند و به طور حتم، دریافت ۷۰ درصد کلسیم بهتر از دریافت نکردن آن است.

این مطلب توسط سلامتیسم تهیه شده است.