پنج پیشنهاد برای افراد لاغر

برعکسِ خیلی از افراد که به دلیل سبک زندگی خاص خود، مبتلا به اضافه وزن هستند و هرچه می‌خورند، چاق می‌شوند، برخی از افراد هم هستند که هرچه می‌خورند، بازهم چاق نمی‌شوند و حسرت دو سه کیلو افزایش وزن به دل‌شان می‌ماند. اگر شما هم جزو گروه دوم هستید، می‌توانید هم غذای بیرون سفارش بدهید، هم سلامت خود را حفظ کنید و هم کمی وزن اضافه کنید. می‌پرسید چطور؟ ساده است. ما در ادامه، چند پیشنهاد جذاب پیش روی‌تان می‌گذاریم:

پیشنهاد اول: غذاها و سالادهای حاوی مغز و دانه سفارش بدهید. مثلا به جای سالادهای ساده، سالادهایی که حاوی مغز گردو یا تخمه آفتابگردان هستند را در لیست سفارشات غذایی خود قرار دهید.

پیشنهاد دوم: سعی کنید ساندویچ‌های گوشتی را همراه با پنیر سفارش بدهید. انواع پنیرهای مخصوص ساندویچ، از موزارلا گرفته تا چدار و گودا، علاوه بر کلسیم، حجم مناسبی از کالری را هم به بدن افراد لاغر می‌رسانند و می‌توانند کمی به افزایش وزن آنها کمک کنند.

پیشنهاد سوم: هنگام سفارش ساندویچ، انواعی که نان آنها دارای دانه‌های مختلف هستند را انتخاب کنید. نان‌های ساندویچی حاوی مغز و دانه‌هایی مانند مغز گردو یا دانه کنجد و آفتابگردان، دارای کالری بیشتری نسبت به نان‌های ساده هستند.

پیشنهاد چهارم: همراه غذا، ترشی یا شوری سفارش دهید. این چاشنی‌ها باعث افزایش اشتها می‌شوند.

پیشنهاد پنجم: همراه غذاهای بدون برنج، سیب‌زمینی شکم‌پر یا پوره سیب‌زمینی هم سفارش دهید. مصرف سیب‌زمینی علاوه بر خواصی که دارد، باعث افزایش کالری دریافتی و افزایش وزن می‌شود.

این مطلب توسط سلامتیسم تهیه شده است.