دلایلی برای مصرف پنیر در صبحانه

اگر شما هم علاقه به کافه‌گردی یا رفتن به رستوران‌هایی که صبحانه سرو می‌کنند دارید، اما دوست ندارید که زیاد از صبحانه‌های سنتی خودمان فاصله بگیرید، اصلا نگران نباشید. می‌توانید یک صبحانه کاملا سالم، ایرانی و هیجان‌انگیز را در رستوران و در کنار دوستان خود صرف کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

یکی از سنتی‌ترین صبحانه‌های ما ایرانی‌ها، نان و پنیر است که خوشبختانه این روزها با تنوع بسیار زیاد از نظر نان‌های مختلف و پنیرهای متفاوت در رستوران‌ها سرو می‌شود. پنیر، حجم بالایی از کلسیم را در خود جای داده است و مصرف منظم و روزانه آن می‌تواند شانس ابتلا به پوکی استخوان را تا حد مطلوبی کاهش بدهد. وقتی متخصصان از مصرف حداقل ۳ وعده لبنیات در طول روز صحبت می‌کنند، منظورشان حداقل ۳۰ تا ۴۰ گرم یا به اندازه یک قوطی کبریت پنیر است.

از طرف دیگر، پنیر حجم قابل توجهی از پروتئین را هم در خود جای داده است و اگر شما رژیم لاغری دارید یا ورزشکار هستید و می‌خواهید افزایش حجم عضلات بدون بالا رفتن حجم چربی‌های بدن‌تان را داشته باشید، می‌توانید هر روز پنیر کم‌چرب و کم‌نمک بخورید. خوردن پنیر به دلیل وجود ریبوفلاوین و ویتامین B12، باعث بازسازی عضلات در بدن می‌شود و جلوی شلی یا افتادگی پوست را هم می‌گیرد.

فقط دو نکته را هنگام سفارش پنیر مورد توجه قرار بدهید. اول اینکه سعی کنید پنیرهای کم‌چرب‌تر و کم‌‌نمک‌تر را سفارش بدهید. دوم اینکه اگر امکان سفارش پنیر کم‌چرب و کم‌نمک را نداشتید، سعی کنید حتما از مسول رستوران بخواهید تا به اندازه کافی، سبزی‌ها و صیفی‌هایی مانند گوجه‌فرنگی، خیار، زیتون و سبزی خوردن را در کنار بشقاب پنیر شما سرو کند! به این ترتیب، حجم فیبر و ترکیبات آبداری که همراه پنیر مصرف می‌کنید، جبران چربی و نمکی که به دلیل خوردن پنیر دریافت کرده‌اید را خواهد کرد.

این مطلب توسط سلامتیسم تهیه شده است.