چند غذای رژیمی با بادمجان که شما را محسور میکند!

چند غذای رژیمی با بادمجان که شما را محسور میکند!
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

بادمجان غذای محبوب بسیاری از ایرانی هاست. اما اگر رژیم داشته باشید حتماً برای پیدا کردن غذای رژیمی با بادمجان دچار مشکل می‌شوید، چرا که اکثر غذاهایی که ما با این مواد اولیه خوشمزه و مقوی می‌شناسیم سرخ کردنی است. در ادامه با ما همراه باشید تا دستور پخت و تهیه چند غذای رژیمی با بادمجان را بررسی کنیم.

غذای رژیمی با بادمجان و گوجه فرنگی

مواد اولیه:

  • ۲ عدد بادمجان قلمی
  • ۱ عدد گوجه فرنگی
  • ۱ عدد پیاز
  • ۱ حبه سیر
  • ۲ قاشق مرباخوری روغن زیتون
  • نمک و فلفل
غذای رژیمی با بادمجان و گوجه فرنگی

طرز تهیه:

  1. برای تهیه این غذای رژیمی، دو عدد بادمجان را پوست کنده‌ و به ‌صورت نگینی خرد کنید.
  2. برای گرفتن تلخی بادمجان، روی آن‌ها کمی نمک بپاشید. پس از مدتی آن را بشویید و زمان دهید تا خشک شوند. همچنین می‌توانید ۴۰ دقیقه آن‌ها را در آب نمک قرار دهید.
  3. در ادامه پیاز را به صورت خلالی خرد کرده و همراه با سیر رنده شده و روغن زیتون تفت دهید.
  4. ادویه‌ها و بادمجان را به ترتیب به این مخلوط اضافه کنید.
  5. پوست گوجه فرنگی را به طور کامل بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید. سپس به ترکیب اضافه گردد.
  6. پس از آن که تمام مواد تفت خوردند یک چهارم لیوان آب اضافه کرده و زمان بدهید تا بادمجان‌ها بپزند و آب تبخیر شود. چنانچه در انتها بادمجان‌ها نپخته بودند، اجازه دهید با مقداری آب جوش، بیشتر بپزند. غذای رژیمی با بادمجان آماده است.

غذای رژیمی با بادمجان و مرغ

مواد اولیه:

  • بادمجان: ۲ عدد
  • کدو: ۲ عدد
  • مرغ: ۶۰ گرم
  • گوجه فرنگی: ۲ عدد
  • پیاز: ۱ عدد
  • رب گوجه فرنگی: نصف قاشق غذاخوری
  • فلفل دلمه: ۱ عدد
  • ادویه: به میزان دلخواه
  • روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

  1. برای آماده‌سازی مواد اولیه غذای رژیمی با بادمجان و مرغ، باید ابتدا بادمجان‌ها را پوست بکنیم. سپس آن‌ها را به صورت مکعبی خرد کرده و به کمک آب ‌نمک، مانند دستور قبلی، تلخی آن‌ها را می‌گیریم.
  2. سپس کدو را نیز به همین ترتیب خرد کرده و در کنار بادمجان‌ها قرار می‌دهیم.
  3. پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و روی حرارت ملایم تفت می‌دهیم و سپس با روغن زیتون آن‌ها سرخ می‌کنیم. زردچوبه را اضافه کرده و اجازه می‌دهیم بیشتر تفت بخورد.
  4. گوجه فرنگی‌ها را رنده کرده، به پیازها اضافه نموده و اجازه می‌دهیم روی حرارت، با در باز ماهیتابه بپزد تا آب اضافه آن تبخیر شود. سپس رب را به آن اضافه کرده و تفت می‌دهیم.
  5. مرغ‌ها را به صورت مکعبی خرد کرده و به قابلمه اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم به همراه یک لیوان آب بپزد.
  6. پس از پختن مرغ، بادمجان، کدو و فلفل دلمه ای نگینی را به مخلوط خود اضافه می‌کنیم. بعد از اضافه کردن نمک، اجازه می‌دهیم سبزیجات بپزند.
  7. پیش از سرو غذای رژیمی با بادمجان و مرغ، به آن اندکی آبلیمو اضافه می‌کنیم. نوش جان.
غذای رژیمی با بادمجان و مرغ

غذای رژیمی با بادمجان و قارچ

مواد اولیه:

  • قارچ: ۳۵۰ گرم
  • بادمجان: ۲ عدد
  • فلفل دلمه ای: 2 عدد
  • پیاز: 1 عدد
  • سیب زمینی: ۱ عدد
  • رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
  • آبلیمو: ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری
  • سیر: ۲ حبه
  • ادویه: به میزان لازم

طرز تهیه:

  1. برای آماده سازی مواد غذای رژیمی با بادمجان و قارچ ابتدا بادمجان‌ها را پوست‌ بکنید. سپس آن‌ها را به هر شکل دلخواه خرد کنید و به کمک آب و نمک تلخی آن‌ها ‌را بگیرید.
  2. قارچ‌ها را شسته و پس از خشک شدن، خرد کنید.
  3. پیازها را باید به صورت نگینی و فلفل دلمه و سیب‌زمینی‌ها را نیز به صورت مکعبی خرد نمایید.
  4. همچنین سیر را با رنده به حالت پوره درآورید.
  5. بادمجان‌ها را درون ماهیتابه کمی سرخ کنید. سپس اجازه دهید در ظرف یک دیگر یا روی دستمال روغن ‌گیر، روغن اضافی آن خارج شود.
  6. پیازها را در روغن تفت دهید و کمی زردچوبه اضافه کنید.
  7. پس از اینکه مواد خوب تفت خوردند، سیر و فلفل دلمه ای را به آن‌ها اضافه کنید و اجازه دهید آن‌ها هم تفت خورده و نرم شوند.
  8. سیب‌زمینی خرد شده را نیز به این ترکیب اضافه کرده و تفت دهید تا سرخ شود. سپس قارچ ها را به همراه کمی آبلیمو اضافه کنید.
  9. زمانی که آب قارچ کشیده شد، بادمجان‌ها و رب را به آن اضافه کنید. در آخر ادویه‌هایی چون نمک، فلفل و آویشن را به غذای خود اضافه کنید. غذای رژیمی با بادمجان و قارچ شما آماده است.

غذای رژیمی با بادمجان در فر

مواد اولیه:

  • بادمجان نصف شده: ۳ عدد
  • روغن زیتون: مقداری اندک
  • پیاز: ا عدد
  • سیر: ۲ حبه
  • گوجه فرنگی: ۲.۵ کیلوگرم
  • برگ ریحان خرد شد: به میزان لازم
  • نان سوخاری خرد شده: به میزان لازم
  • نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه:

  1. برای تهیه این غذا، ابتدا فر را روی دمای ۲۳۰ درجه سانتیگراد بگذارید. سپس بادمجان‌ها را در جهت طول، با ضخامت یک سانتی متر، برش بزنید.
  2. آن‌ها را روی ورقه‌های روغنی، بر روی توری قرار دهید. روی بادمجان‌ها کمی روغن زیتون بمالید و نمک و فلفل بپاشید.
  3. به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید در فر بماند تا طلایی شوند.
  4. سپس اجازه دهید سمت دیگر آن‌ها نیز طلایی شود. پس از آن دمای فر را تا ۲۰۰ درجه سانتیگراد کاهش دهید.
  5. برای تهیه سس این غذا، ابتدا گوجه فرنگی‌ها را خرد کرده و بپزید. سپس در داخل ماهیتابه کمی روغن را داغ کرده، پیازها را به صورت نگینی خرد نموده و به آن‌ها اضافه کنید.
  6. کمی نمک به پیازها زده، اجازه دهید تفت داده شوند. سپس سیر را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید.
  7. گوجه فرنگی‌ها را به این ترکیب اضافه کنید و اجازه دهید روی حرارت ملایم، سس شما غلیظ شود.
  8. در یک ظرف مستطیلی به صورت لایه‌ای، به ترتیب یک سانتی‌متر از سس، یک لایه بادمجان و کمی ریحان بریزید و تا جایی که عمق ظرف شما اجازه می‌دهد، این کار را ادامه دهید.
  9. در نهایت روی ظرف خود را با خرده‌های نان سوخاری پوشانید و پیش از آنکه داخل فر قرار دهید، روی آنها نمک، فلفل و کمی روغن بریزید.
  10. ظرف خود را حدود ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید و اجازه دهید نان‌های روی آن، طلایی شود. بادمجان رژیمی در فر شما آماده است.
غذای رژیمی با بادمجان در فر

نازخاتون یک غذای رژیمی با بادمجان

مواد اولیه:

  • بادمجان متوسط: ۳ عدد
  • آب انار: یک چهارم لیوان
  • آبغوره: ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری
  • پیاز رنده شده: نصف قاشق غذاخوری
  • گوجه فرنگی: ۲ عدد
  • نمک، فلفل، نعناع خشک، گلپر: به میزان لازم

طرز تهیه:

  1. ابتدا بادمجان‌ها را کبابی کرده، پوست بگیرید و له کنید.
  2. گوجه فرنگی‌ها را هم پوست گرفته و له کنید.
  3. بادمجان له شده را به همراه آب انار و آبغوره روی حرارت قرار دهید تا طعم آب انار و آبغوره به خورد بادمجان برود و مزه بگیرد.
  4. حالا پیاز و ادویه‌های ذکر شده را به بادمجان اضافه کرده و بعد از چند دقیقه از روی حرارت بردارید.
  5. در نهایت گوجه فرنگی له شده را به ترکیب اضافه کنید. نوش جان.

جمع بندی

به طور کلی برای تهیه غذای رژیمی با بادمجان می‌توانید از فر یا کباب کردن بادمجان روی گاز استفاده کنید. سپس آن بادمجان‌ها را به هر ترکیبی که می‌خواهید بیافزایید. به این ترتیب دیگر لازم نیست نگران روغن اضافی که بادمجان به خود جذب می‌کند باشید. امیدواریم از تهیه غذاهایی که برای شما آماده کردیم لذت ببرید.

نظرات کاربران